مهمترین مولفه پیروزی انقلاب اسلامی وحدت و همبستگی بود
نوشته شده توسط : abbuse

مولوی 'اسحاق مدنی' روز پنجشنبه در جمع علما، ائمه جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان حوزه های علمیه شیعه و سنی استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد افزود: با وحدت و همبستگی تحت رهبری های درایتمندانه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مهمترین عامل استمرار و بقای انقلاب هم همین وحدت است.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: اگر وحدت نبود سایر مولفه های پیروزی انقلاب بی فایده بود و هیچ علت دیگری كارآیی وحدت را در پیروزی انقلاب نداشت.

او خاطر نشان كرد: اگر كسی فكر كند بدون وحدت و تنها با امكانات دیگر می توان انقلاب را حفظ كرد، درست نیست.

اسحاق مدنی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی برای همه جهان و جهانیان نعمت بود و این امر برای ایران بزرگترین و برای علما بالاترین نعمت است.

وی اظهار داشت : با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر ارزش روحانیون مسلمان و شیعه و سنی، ارزش روحانیون سایر ادیان الهی هم افزایش یافت.

او گفت: ابعاد مختلف تحكیم وحدت و همدلی بین شیعه و سنی بسیار است و برخی اختلاف نظر ها بین این دو مذهب مربوط به مباحث فقهی است.

مشاور رییس جمهوری در امور اهل سنت افزود: برخی افراد یك سری مطالب تفرقه آمیز بین شیعه و سنی از قبیل اینكه شیعه قرآن را تحریف می كند، رواج می دهند در صورتی كه این امر كذب محض است و اهل سنت و تشیع به طور كامل به قرآن واحد معتقد هستند و دوگانگی وجود ندارد.

وی بیان كرد: بعضی سخنان تفرقه آمیز هم به در مورد اهل سنت چنین بیان می شود كه تسنن اهل بیت (ع) را دوست ندارند در حالی كه اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص) علاقه دارند و در اكثر كتب آنان و از جمله كتب مشهوری نظیر بخاری به صراحت از حضرت فاطمه (س) به عنوان سیده نساءالعالمین، سیده نساء اهل جنه و سیده نساء المومنین یاد شده است.

وی گفت: اهل سنت به اتفاق روی این امر مهم اتقاق نظر دارند كه حضرت علی (ع) بعد از پیامبر اكرم (ع) از همه مخلوقات عالم برترند.

مشاور رییس جمهوری در امور اهل سنت گفت: نباید این چنین مباحث و تهمت هایی به شیعه و سنی نسبت داد و با حفظ و تحكیم بیش از پیش وحدت از طرح چنین مسائلی خودداری كرد.ك/2

7490/659/330





:: برچسب‌ها: سنگ , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: